Tuesday, June 29, 2010

Pemikiranku Yang Memusnahkan

my destructive way of thinking :
among it, is :
I let it turn to ash.
I let it die.
I let it happen.
JUST TO PROVE MY POINT.

masalah yang aku rasakan...
oh, tidak, ia bukan masalah bagiku.
hanya kemungkinan sahaja...

iaitu, caraku membuktikan pendirian atau pendapatku.
aku tidak suka untuk bertengkar lama.
kalau pun ada per'debatan' atau perhujahan.

contoh,
bos aku atau pakcik bos aku memutuskan untuk buat sesuatu.
aku tak suka untuk membetulkan orang yang 'self-righteous' seperti mereka.
jadi aku biarkan saja idea mereka itu membawa hasil.
kalau aku tak setuju sebab aku rasa akan begitu begini :
aku hanya tunggu saja sangkaan aku itu menjadi.

contoh,
si pakcik 'guard' ni suka sangat nyibuk.
aku tulis surat jemputan, dia sibuk nak betulkan BI surat tu.
sekali aku tengok, macam dia nak 'cincang' Bi tu hahaha
sama macam nak edit homepage company...
dia nak nyibuk gak hahaha
bagi aku - lantak kau la...
kompeni anak sedara ko punya, bukan aku
aku tukang gelak bersama visitors lain dah le hehe

atau contoh lain,
orang kata, ala simpan janggut panjang ni sunnah je
aku tak suka nak cakap banyak
kecuali dengan orang tersayang je hehe
untuk orang lain senang je
-kita tengok kat akhirat nanti je la...

No comments: